Belangrijk bericht voor iedereen met bankpas van RIBW GO!

Heb jij een bankpas van RIBW GO in je bezit waar je was- en voedingsgeld op wordt gestort? Dan is dit bericht voor jou bestemd. We zijn namelijk verplicht om persoonlijke informatie bij je op te vragen. Hieronder vind je meer informatie waarom jou begeleider deze gegevens bij je opvraagt.

RIBW GO is verplicht om identiteitsgegevens aan te leveren voor alle passen die de organisatie in gebruik heeft. Wet- en regelgeving eist dat wij deze gegevens aanleveren bij de Rabobank.
Doen we dat niet dan zullen alle bankpassen die RIBW GO gebruikt per 1 september 2020 geblokkeerd worden door de Rabobank. Dit betekent voor jou dat het met deze bankpassen niet meer mogelijk is om betalingen te doen en geld op te nemen.

Welke gegevens moeten worden aangeleverd?

De Rabobank vraagt voor de bankpassen de volgende gegevens op over cliënten:

  • Voorletters
  • Roepnaam
  • Tussenvoegsel
  • Achternaam
  • Geslacht
  • Geboortedatum
  • Type ID-bewijs
  • Uitgiftedatum ID-bewijs
  • Plaats van uitgifte
  • Land van uitgifte

Dit zijn alle verplichte gegevens die de bank opvraagt. Niet verplichte gegevens worden door RIBW GO niet aangeleverd bij de Rabobank.

Wat er niet veranderd?

De passen blijven op naam van RIBW GO staan en je mag de pas blijven gebruiken.

Wat doet de Rabobank met deze gegevens?

De pas staat op naam van de RIBW GO en RIBW GO is en blijft verantwoordelijk. Hierin verandert niets voor jou. Mocht er iets met uw pas gebeuren dan zal de Rabobank altijd contact met RIBW GO opnemen en niet met jou.

Jouw persoonlijke informatie wordt niet gedeeld

In overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) zal alle informatie worden opgeslagen in ons beveiligde zorgregistratiesysteem. Jouw persoonsgegevens zijn dus goed beveiligd en wordt nooit gedeeld met derden.

Gebruik passen

De pas blijft op naam van de RIBW GO staan. Dit betekent dat je nog steeds gebruik mag maken van de pas, conform de huidige werkwijze. Binnen het pakket van de Rabobank zullen je gegevens niet gekoppeld worden aan een specifieke bankrekening, maar aan een contract waar jou bankrekeningnummer onder valt.


Veel gestelde vragen

  • Kan ik zelf de ID-gegevens aanleveren bij de Rabobank?.

Dit is niet mogelijk. Je bankpas van RIBW GO valt onder een contract dat RIBW GO heeft met de Rabobank. De Rabobank heeft ons verplicht dit op een speciaal formulier aan te leveren.

  • Kan een begeleider je ID-gegevens terug zien in het zorg registratie systeem?

De begeleider vult de gegevens in het zorgregistratiesysteem in. Zodra dit verwerkt is, worden de gegevens overgebracht naar een extra beveiligde omgeving binnen ons zorgregistratiesysteem. De gegevens zijn dan niet meer zichtbaar voor de begeleider.

  • Mag ik een kopie van uw ID-bewijs sturen naar mijn begeleider?

Nee, je mag geen kopie sturen aan uw begeleider. Je kunt je ID-bewijs afgeven aan de begeleider, zodat de begeleider de gegevens in het zorgregistratiesysteem kan invullen. Er mag ook geen kopie van je ID-bewijs in het zorg registratie systeem worden opgeslagen. Onze begeleiders zijn op de hoogte van de wet- en regelgeving en weten dat ze geen kopie mogen maken.

Mocht je naar aanleiding van bovenstaande nog vragen hebben, kun je hierover contact opnemen met je begeleider.

Geef een reactie