Afleiding vinden in corona tijd (deel 1)

Afgelopen weken vroegen we mensen naar tips voor een mentale gezondheid tijdens de coronacrisis. Collega Randa Elabeidi / B-incharge geeft tips:

  1. Kijk maximaal 2 keer per dag nieuws. Bijvoorbeeld 1 keer per dag de website van het RIVM checken en het 8 uur journaal. Om jezelf te beschermen.
  2. Blijf goed in verbinding met jezelf. Voel je angst, doorvoel deze dan ook. En focus je daarna weer op iets anders. Onderdruk nooit je gevoelens daar worden ze alleen maar erger van.
  3. Vraag jezelf continue af waar je behoeftes liggen en handel daar naar.
  4. Ben je in paniek of angstig, zorg dat je iemand kan bellen die je gerust kan stellen in plaats van je nog meer in de angst trekt.
  5. Neem niet alles aan wat anderen zeggen, maar doe je eigen research en blijf voelen.
  6. Gebruik deze tijd om dingen te doen die je fijn vind. Lees dat boek waar je steeds niet aan toe komt, ruim dat kastjes eens op, doe dat middag dutje, bel eens een uur met familie of vrienden.

Ben je gespannen? probeer dan eens te oefenen met yoga via deze website!

Vind je het leuk om danslessen te volgen en daarmee te oefenen? Bekijk dan deze video eens!

Thuis vastzitten? Deze 12 beroemde musea bieden via deze website rondleidingen die je op uw bank kunt maken!

Heb je een hond en wil je samen sporten? Dan is deze video misschien iets voor jou!

Verder kun je veel leuke uitzendingen van televisie terugkijken via www.uitzendinggemist.nl. Bijvoorbeeld door te zoeken op ‘cabaret’!

Geef een reactie